6mm pe google plus

6mm pe facebook

spacer

 

 

 

 

6mm 6mm
 
6mm, airsoft, milsim 6mm, airsoft, milsim
publicatie de airsoft + milsim + larp
airsoft
  - replici airsoft
  - mine, grenade, lansatoare
  - consumabile
  - accesorii replici
  - piese de schimb
  - dispozitive optice
  - echipament tactic
  - protectii
  - echipament comunicatie
  - atelier
  - tactica & strategie
  - comunitatea airsoft
  - evenimente airsoft
  - galerie foto-video
6mm, airsoft, milsim

 

p u b l i c i t a t e +

6mm, airsoft, milsim Evenimente 6mm, airsoft, milsim
6mm - Airsoft and Milsim 6mm - Airsoft and Milsim

BERGET 7: Interviu cu Rhyn0

material realizat de
Radu G. - Nashu

- 6mm te saluta si iti multumeste pentru amabilitatea de a ne acorda acest interviu.
rhyno

6mm: - Spune-ne cateva cuvinte despre tine. Autoportretul airsofter-ului Rhyn0. Echipa, rolul, de cand joci, cum ai inceput, ce te-a facut sa continui sa joci, cum impaci airsoft-ul cu viata cotidiana.

Rhyn0: - Salut, multumesc de invitatie. Despre mine, nu sunt prea multe de spus. Fac parte din echipa Draconis, unde sunt si membru fondator, alaturi de Mytzu. Am auzit de airsoft prin intermediul lui Dan Dimitrescu (Tomcat), pe care il cunosteam de ceva vreme, fiind coechipieri in escadrila romaneasca Draconis 13-th (D13-th) din jocul online Il2 Sturmovik. Sus-numitul ne-a injectat virusul nonsalant intr-o seara, cand ne-a zis: "Auziti, poate ca v-ar interesa asa ceva.." si ne-a spus pe scurt despre ce este vorba, si ne-a dat cateva linkuri la replici, etc. A doua zi toata lumea cauta reviews, videos, etc. Airsoft am jucat prima oara in decembrie 2006, la Balotesti, un joc de vreo 15 oameni amestecati din TMT si atunci nou formatul CORE. Desi Mytzu cumparase deja o replica si mai jucase de cateva ori, am insistat sa vin la joc doar dupa ce mi-am achizitionat replicile, pe care le am si folosesc si acum (VSR-10 si HFC M190). De ce? Pai, eram foarte hotarat sa joc ca sniper si am persistat desi toata lumea m-a sfatuit sa incep cu un AEG (adica asa cum e si acum). Si acum, de fiecare data cand vad un post pe ASR despre cate un doritor de a juca pe post de sniper sau nou venit in randul acestora, si raspunsurile celorlalti, zambesc si imi aduc aminte ce idealist si incapatanat am fost atunci. Din fericire, rolul mi s-a potrivit si am continuat, in ciuda faptului ca pe atunci sa fii sniper era de neconceput, doar Wingsofwrath de la CORE mai persista in nebunia asta si a trebuit sa invat de la zero totul, prin trial and error. Acum joc mixt, in functie de situatie: sniper, DMR, rifleman, sau schimb intre ele chiar si in cursul jocului. De multe ori insa trebuie sa raman in spate la coordonarea echipei sau indrumarea de jucatori mai noi. Pe langa asta imi place sa fiu mai neconventional, asa ca am zile cand joc cu 2 pistoale de exemplu sau, in curand, cu shotgun ca arma primara. Impacatul airsoftului cu viata de zi cu zi a devenit o mare problema pentru mine, in special datorita serviciului/iilor care imi ocupa regulat zilele de weekend, dar sper ca spre toamna sa revin mai des pe teren.

6mm: Si acum sa intram in subiect: BERGET 7 - THREE KINGS. Toata lumea e curioasa sa afle ce echipament este necesar pentru un astfel de joc. Cum l-ati transportat? V-ati pregatit in mod special sa supravietuiti cateva zile in Suedia?

Rhyn0: Pentru un joc cum e Berget, trebuie sa te pregatesti foarte bine, atat fizic cat si tehnic si mental, pentru a te bucura cu adevarat de experienta. Credeti-ma  ca nu exagerez cand zic ca nu exista asemanare cu oricare dintre jocurile de pana acum de la noi. De ce zic mental? Pentru ca trebuie sa fii pregatit sa dormi in praf, pe munte, cu boscheti crescand in cort, pe lumina si cu galagie in jur, sa rezisti cand te dor picioarele ingrozitor de la bataturi si oboseala, sa nu te demoralizezi cand esti pus 2 zile la rand sa pazesti baza in timp ce altii executa misiuni de atac/recunoastere. Eu unul de exemplu am dormit 10 ore, in total, din momentul in care am ajus in zona de joc si pana m-am urcat in autobuzul care ne-a dus la Stockholm. Nu pentru ca n-am putut dormi , ci pentru ca am avut atatea de facut si am putut sa rezist in ritmul acela.
La fel de importanta este pregatirea fizica. Distantele sunt foarte mari, cand te gandesti ca ai de mers un km pana la respawn si inca unul inapoi... e descurajant uneori. Am avut zile in care estimez ca am mers aproximativ 15 km, fara a pune la socoteala lupta , cand trebuie sa mai si fugi. Pe langa asta, trebuie sa cari si mult mai mult echipament asupra ta, apa (neaparat), mancare, snacks, munitie, trusa de prim ajutor. De asta pregatirea echipamentului este vitala, mai ales incaltamintea. Incaltamintea este vitala!!! Desi aveam bocanci folositi de 6 luni la fiecare joc de duminica si la care n-am avut nici o problema, dupa 2 zile la Berget abia puteam merge datorita bataturilor. Noroc ca adusesem si o pereche de adidasi comozi si solizi si m-au salvat. Nu trebuie neglijat nici sacul de dormit, chiar daca era vara, "noaptea" temperaturile ajungeau pana la 7-8 grade si nu era deloc placut mai ales daca aveai un sac de dormit prost, cum am avut eu. Din nou am avut noroc ca am dormit mai ales intre orele 6 si 8 dimineata, cand la ei soarele era sus pe cer. Mancarea  este alta problema, eu am ales varianta cu ratii autoincalzibile, dar se putea si altfel dat fiind ca orasul era foarte aproape. Totusi, data viitoare s-ar putea sa fie diferit, asa ca optiunea cu mancarea data de Berget este indicata. Din ce am vazut eu, mancarea era destul de buna, chiar daca portiile nu erau foarte mari. Problema a fost cu livrarea, la noi abia a doua zi la pranz au adus prima oara mancarea daca imi aduc bine aminte.

Alt echipament esential este camelback-ul. Efortul mare, caldura, duc la o deshidratare continua si fara camelbak esti mort acolo. Din experienta mea, aveam perioade cand consumam si 2 litri/ora si singura data cand am ramas fara apa la o ora distanta de baza prin teren dificil a fost ingrozitor, noroc cu camarazii care mi-au dat de la ei. In rest, iti trebuie o modalitate comfortabila de a cara lucruri in lupta, de la un tricou de schimb la munitie si scule. Multa lume folosea rucsaci, eu prefer un loadout minimalist asa ca m-am descurcat cu un buttpack replica dupa Maxpedition Proteus, in care tineam de obicei munitie de rezerva, bbloader, statia, trusa minima medicala, 1-2 ratii de mancare, powerbars, un cutit, un spork (spoon/fork), tubul cu vopsea de camuflaj si cateva alte maruntisuri.

Transportul echipamentului pana acolo se poate face in mai multe moduri: fie il cari tot pe avion (inclusiv replici) cum am facut eu, fie il trimiti prin curier, fie mixt (replici prin curier, echipament la purtator). N-am avut probleme cu vama, in afara de o intamplare hazlie cu politia de frontiera din Polonia, nici cu greutatea, desi la dus bagajul de cala depasea cu 8 kg greutatea maxima admisa fara plata, iar cel din spate cu vreo 6. In total am carat 38kg acolo.

6mm: - Ce te-a facut sa mergi la Berget? Care au fost asteptarile tale de la acest event? Au fost ele satisfacute?

Rhyn0: - Am mers la Berget pentru ca am vrut sa vad cum este airsoftul la cel mai inalt nivel, sa vad daca se apropie de viziunea mea despre cum ar trebui sa fie airsoftul. Nu am fost dezamagit. Imi amintesc ca stateam si ne odiheanm in a 3-a zi, si le-am zis baietilor: "Nu stiu cum o sa mai joc eu airsoft cand ma intorc acasa". Si toata lumea a cazut pe ganduri. Odata ce ai gustat whisky vechi de 18 ani, e greu sa te mai intorci la alcoolul distilat din cartofi in pivnita. Banuiesc ca iti tine de sete pana mai gasesti o "sticla" anul viitor... sau imbunatatesti "distileria", ceea ce la noi e cam greu. E greu de descris sentimentul pe care il ai in timp ce aperi un oras, cot la cot cu jucatori care pana ieri ti-au fost inamici, in timp ce din piata principala un tanc trage in inamicii din liziera padurii sau cum e sa fugi prin padure cand inamicul a dat un artillery strike pe pozitia ta, exploziile tuna in spatele tau si unda de soc se apropie (adminii care declarau mortii din raza de actiune) si stii ca daca te prinde se termina actiunea pt tine si ai 3 km pana la baza si respawn. Sunt sigur ca si ceilalti care au participat au si ei dificultati in a descrie exact ce au trait acolo.

6mm: - Care a fost atmosfera in grupul romanesc? Cum v-ati inteles? Dar cu strainii?

Rhyn0: - Romanii care au luptat pentru factiunea Milo's Tigers au format un grup foarte unit si sunt mandru sa spun ca am lasat o impresie foarte buna despre romani si airsoftul romanesc celor alaturi de care am luptat. Desi am fost 9 oameni din 4 echipe, ne-am inteles de minune si am luptat ca o echipa care joaca impreuna de mult timp. O sa-i si numesc pe participanti (Grasulas, Ilion si Kha-el de la AA, Dorin, Andrei Warden si Punisher de la SWAT Constanta, Tomcat si Mandea de la Ursuleti si eu de la Draconis). Fara pic de lauda, pot sa spun ca am fost felicitati in repetate randuri pentru profesionalism, fair-play, tactici si rezultate in lupta. Nu odata am reusit sa rezistam in fata unei superioritati numerice covarsitoare a inamicului si chiar sa intoarcem lupta in favoarea noastra. Dintre ceilalti participanti la Berget, cel mai bine am cooperat cu cehii care au constituit majoritatea companiei noastre si cu 2 finlandezi rataciti care s-au "alipit" unitatii noastre si au luptat alaturi de noi timp de 3 zile.

Ei nu au constituit exceptia, in repetate randuri am avut jucatori din diferite companii care s-au alaturat grupului nostru. Din pacate am avut si ceva probleme cu comandantul factiunii noastre, care a favorizat in mod repetat si flagrant compania 1, alcatuita in majoritate de conationalii sai. Nu va ganditi ca am facut scandal, desi acesta plana in aer, ci mai degraba ca am fost dezamagiti de comportamentul acestuia. Dar una peste alta, Berget mi-a depasit toate asteptarile.

6mm: - Povesteste-ne, te rog, o actiune la care ai participat si care ti-a placut cel mai mult (sau mai multe).

Rhyn0: - E greu sa aleg una singura... O sa spicuiesc franturi din mai multe, astfel ca lumea sa-si faca o idee cat mai buna despre cum se joaca la Berget.

  1. Misiune speciala in prima noapte. Eu Tomcat si Mandea de la noi, impreuna cu alti 14 din diferite companii. Misiunea este sa traversam nedetectati toata zona de joc, sa stabilim pozitii in spatele bazei NATO si la game-on in ziua a doua sa ii trezim cu un foc de artilerie, iar in confuzie 2 fireteam-uri sa intre acoperite de 3 sniper teams si sa-l rapeasca pe liderul NATO. Apoi, sa ne retragem spre un drum apropiat unde niste vehicule de-ale noastre il vor prelua pe captiv, iar noi sa facem un last stand intarziind inamicul cat putem de mult. Plecam la ora 22:30, si ajungem la 300 metri de obiectiv la ora 3:30 am, dupa 5 ore de mers, in care nu cred sa fi vorbit mai mult de 50 cuvinte, nedetectati desi la un moment dat am stat culcati pe burta nemiscati 40 de minute in timp ce la 10 metri de noi trecea o companie de SRP de aproximativ 40 oameni! Ajunsi in varful unui munte, obositi si transpirati, suntem anuntati ca misiunea se anuleaza... din motive politice. Ajungem la baza la ora 5 jumate, dupa peripetii cu transportul care nu prea mai vroia sa vina, fara sa tragem un foc.
  2. Atac al intregii factiuni asupra bazei SRP in ziua a 3-a. Misiunea: extractia fiicei primarului din Bashir City. Suntem incarcati in camioane de transport militare, dusi aproape de baza inamica, in timp ce factiunea aliata ORC ataca baza cu suport blindat. Dupa ce suntem debarcati, suntem condusi de cercetasi care au recunoscut in prealabil zona ca pe o zona de regrupare, apoi condusi spre locurile de start al atacului. Ajungem aproape in pozitii o ora mai tarziu si suntem deconspirati de trupele aliate ORC care au atacat in locul gresit. Supravietuitorii se regrupeaza si incearca sa lanseze un atac, dar primim informatii ca obiectivul s-ar putea sa nu fie in baza ci sa fie pe punctul de a sosi intr-un convoi. Incepem sa ne retragem pentru a crea o ambuscada, fix la timp pentru a scapa de un atac de artilerie asupra pozitiei noastre. Fugim prin padure cu exploziile si game masterii in urma noastra, care dadeau Killed pe oricine prindeau. In fuga, dam peste un pluton SRP si suntem fortati sa luptam in retragere pana reusim sa rupem contactul. Ne regrupam si organizam o ambuscada pe drum, si dupa o ora de asteptat in zadar suntem atacati de trupe SRP si majoritatea sunt KIA. Drum de 2 ore, cu un mic detur sa vizitam Bashir City, pana la respawn in baza.
  3. Probabil favorita mea: actiune defensiva de noapte, 40 Milos + 80 ORC contra ~350 NATO sustinuti de 3 APC-uri/Tancuri. Actiunea care a distins mica noastra unitate, cand 11 oameni am tinut flancul stang contra unui puhoi de NATO, provocandu-le pierderi grele. Dupa ce am scos din lupta peste 40 inamici, am fost flancati si supravietuitorii fugariti prin padure au fost scosi din joc de trupe NATO ce ajunsesea mult in spatele liniilor noastre. Dupa respawn, ne-am intors in lupta si desi ramasi doar 6, cu ajutorul catorva camarazi din ORC, am reusit sa oprim atacul NATO asupra unui punct strategic si sa-i trimitem acasa cu coada intre picioare.
    Mai sunt multe altele, dar deja ma intind prea mult. Daca sunt doritori sa afle mai mult pot sa citeasca un jurnal detaliat al Berget vazut prin ochii mei in sectiunea dedicata de pe forumul ASR.

6mm: - Mai participi si anul viitor la Berget?

Rhyn0: - In mod sigur, doar un caz de forta majora ma poate opri.

6mm: - Crezi ca se poate organiza si in Romania un astfel de event, de catre viitoarea federatie de airsoft? Ce ar presupune?

Rhyn0: - Din pacate, nu cred ca suntem nici macar aproape de a organiza un event gen Berget. Pur si simplu comunitatea de airsoft din Romania nu este destul de matura pentru a organiza/sustine/participa in bune conditii la un event de asemenea anvergura si complexitate. Dar poate ma insel :D!

6mm: - In final, caracterizeaza in cateva cuvinte eventul Berget 7.

Rhyn0: - Airsoft la cel mai inalt nivel si o experienta ce trebuie traita macar o data.

6mm: - Multumim.

airsoft, milsim, larp Pentru a te asigura ca nu vei pierde nici un numar din 6mm te invitam sa te abonezi aici .:
airsoft, milsim, larp airsoft, milsim, larp

print page

 

Copyright © 2009 - 6mm. Toate drepturile sunt rezervate

 
6 mm, airsoft, competitie, sport, milsim, tacsim, review, evaluare, bb  
6mm, airsoft, milsim 6mm, airsoft, milsim
 
publicitate, magazin, airsoft
6mm, airsoft, milsim 6mm, airsoft, milsim
spacer
spacer
spacer
Deja Vu
designed by
+ parteneri
+
 
magazinpacpac, ghost gear, airsoft, magazin
parteneri parteneri
 
+ +
6mm, airsoft, milsim 6mm, airsoft, milsim
6mm - Prima Publicatie de Airsoft, Milsim & LARPdin Romania I Copyright © 2009 / 2012 - 6mm. Toate drepturile sunt rezervate